Tuesday, May 26, 2009

CARGO WITH CRANE



FSR33P (g.v.w.11,00kg) Kenderaan ini milik salah satu agensi kerajaan. Kenderaan ini boleh mengangkut bebanan sebanyak 6-7 tan barangan. Panjang barangan yang boleh dibawa oleh kenderaan ini lebih kurang 20 kaki panjang. panjang keseluruhan bagi badan lori dan crane ialah 24 kaki. Badan yang terdiri daripada kayu resak adalah standard. Disamping itu boleh dipasang dengan pagar kayu atau besi bagi mengikat barangan yang di bawa.

Bebanan yang boleh diangkat pula oleh crane yang dipasang ialah diantar 5-8 tan disebelah sisi kenderaan manakala bagi barang yang diangkat dari sebelah belakang pula lebih kuran 500 hingga 800 kg sahaja. Penggunaan crane adalah salah satu cara mudah untuk memindahkan barangan. Sifat kendiri pada kenderaan dapat dikekalkan dan boleh beroperasi dalam jarak jauh dari pengkalan dengan sendiri dengan operator yang minima.

Chassis yang diberi nama Isuzu FSR 33P ini dilengkapi dengan engin 8.2 c.c dengan 200hp (euro 2). dengan panjang badan standard adalah 24 kaki. Ianya adalah satu pelaburan yang menguntungkan kerana model ini boleh mengangkut diantara 6-7 tan barangan bergantung kepada jenis bandan dan kegunaan. Dantara model yang banyak digunakan oleh agensi kerajaan disebabkan oleh kelangsungan hidupnya yang tahan lasak.

No comments:

Post a Comment