Tuesday, May 19, 2009

HANDALAN



Hicom Handalan / Isuzu FSS33G General Cargo Milik Bomba Dan Penyelamat Malaysia. Ada sesetengah dilengkapi dengan tail lift. Model ini asalnya dikategorikan dengan BDN 11,000 kg dengan double tayar dibelakang tetapi dikategorikan semula sebagai trak 3 tan dengan single tayar dibelakang.
Dengan c.c. 8226 dan 200 hp ianya dipacu oleh pacuan 4 road dan option dengan pacuan 2 roda. Sekilas pandang, model ini sama dengan model yang digunakan oleh pihak ATM, namun ada beberapa spesifikasi yang berbeza yang digunakan oleh pihak ATM. Trak model ini kebanyakannya digunakan oleh jabatan kerajaan seperti JPAM, Bomba, Polis, Jabatan Orang Asli dan lain-lain dan hanya sedikit digunakan oleh pelanggan runcit.

7 comments:

  1. boleh saya dapatkan info tentang kenderaan ini, mcm mana saya nk dapatkan contact en.adeeb. syabillahsulaiman@gmail.com

    ReplyDelete
  2. saya mahu mencari spare part lori ini..tapi di mana boleh saya dapatkan?????

    ReplyDelete
  3. salam, sya jugak menggunakan FTS33HH 4x4 sebagai kenderaan perkhidmatan bergerak. Spareparts apa yg diperlukan? jenis model?
    mungkin saya boleh membantu call 011-12129185 . saya hanya peminat isuzu 4x4 trak dan pengguna aje.
    sam.amar

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  6. sy nk jual crankshaft dan feul pump 4HF1 3 tan..boley hubungi sy 0135836389

    ReplyDelete